با زغال حبه ای دیگر نگران بد غذایی کودک خود نباشید

انواع مختلف زغال سنگ همه مواد معدنی و سنگ هایی هستند که عمدتاً از کربن تشکیل شده اند.

 این سوخت فسیلی حدود 40 درصد از برق جهان و حدود 25 درصد از انرژی اولیه جهان را تولید می کند. با این حال، همه زغال های استفاده شده یکسان نیستند. 

این سطوح مختلف کربن است که کیفیت زغال سنگ را تعیین می کند. زغال سنگ با کیفیت بالا دود کمتری تولید می کند، مدت زمان بیشتری می سوزد و انرژی بیشتری نسبت به زغال سنگ با کیفیت پایین تولید می کند. 

انواع مختلفی از زغال حبه ای وجود دارد. انواع و کیفیت زغال‌سنگ‌ها بسته به محل تشکیل و میزان توسعه آنها متفاوت است. در زیر مروری بر انواع مختلف زغال سنگ طبقه بندی شده بر اساس درجه بلوغ، محتوای کربن، از پایین ترین تا بالاترین کیفیت ارائه شده است.


ذغال سنگ نارس
ذغال سنگ نارس ماده ای نرم، شکننده و قهوه ای تیره است که از گیاهان نیمه تجزیه شده و مواد معدنی تشکیل شده است.

 برای تشکیل ذغال سنگ نارس، پوشش گیاهی باید به زمین بیفتد و در محیطی نسبتاً بدون اکسیژن دفن شود تا بتواند بدون تجزیه کامل در لایه های خاک گنجانده شود. 

ذغال سنگ نارس اولین مرحله تشکیل زغال سنگ است. برای اینکه ذغال سنگ نارس به زغال سنگ تبدیل شود، باید با رسوب در عمق 4-10 کیلومتری دفن شود.

 هنگامی که در معرض فشار و حرارت زیاد قرار می گیرد، دچار تغییرات فیزیکی و شیمیایی (کربنیزاسیون) شده و به تدریج به زغال سنگ تبدیل می شود. ذغال سنگ نارس به عنوان یک محصول فسیلی طبقه بندی می شود زیرا در طول زمان به زغال سنگ تبدیل می شود.

ذغال سنگ نارس حاوی انرژی تولید شده توسط گیاهانی است که در اثر فتوسنتز موجود است، دارای کمترین میزان کربن (بین 25 تا 60٪) و چگالی انرژی 15 MJ/kg است.

بنابراین، اگرچه برای تولید برق زیاد استفاده نمی شود، اما همچنان در برخی از نقاط جهان برای گرمایش خانگی و پخت و پز استفاده می شود. این یک سوخت صنعتی مهم در برخی مناطق از جمله ایرلند و فنلاند است.

هنگامی که ذغال سنگ نارس خشک می شود، به یک جاذب موثر برای نشت سوخت و نفت، هم در خشکی و هم در آب تبدیل می شود. ذغال سنگ نارس هنوز هم امروزه در باتلاق‌های سرتاسر جهان تشکیل می‌شود، اگرچه آنهایی که امروزه استفاده می‌شوند قدیمی‌تر هستند.