تلویزیون و رادیوهای قدیمی حاوی جیوه قرمز

در چند روز گذشته، کاربران شبکه‌های اجتماعی در نپال عکس‌ها و وضعیت‌هایی را همراه با ادعاهایی منتشر کرده‌اند که تلویزیون‌ها و رادیوهای قدیمی که ظاهراً حاوی ماده‌ای به نام «جیوه قرمز» هستند، ثروت زیادی به همراه خواهند داشت.

تلویزیون و رادیوهای قدیمی حاوی جیوه قرمز هستند که دهها میلیون روپیه در گرم قیمت دارد. آن را در یوتیوب ببینید،» در پست مایور شرستا، کاربر فیس بوک می خوانید.

توجه نمایید که جیوه قرمز می تواند مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد و همواره مشتریان را از سراسر دنیا به سوی خود جلب نماید.

Sadiksha Karki در توضیح یک موضوع توییتر نوشت: «Philips (یک شرکت چند ملیتی هلندی) خودش به دنبال این ماده است. از آنجایی که ماده مورد استفاده در رادیو نادر است، تیمی از آلمان در حال بازدید از نپال و هند (در جستجوی آن) هستند.

در پست‌های فیسبوک، اکثر کاربران به این پیشنهاد پاسخ داده‌اند که ادعا می‌کنند آن را دارند. در حالی که برخی از کاربران از کسانی که ادعای مالکیت این ماده را دارند خواسته اند اطلاعات تماس خود را به صندوق پستی [ارسال پیام خصوصی در رسانه های اجتماعی] ارسال کنند.

جیوه قرمز چیست؟

همواره لباس مجلسی شیک به عنوان یک پوشش مناسب و بسیار ایده آل برای شما تهیه شده است و می تواند مورد استفاده قرار بگیرد .

برخلاف آنچه در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به تصویر کشیده می‌شود، جیوه قرمز یک گنج پنهان نیست، بلکه منبع شایعات و افسانه‌های بی‌شماری است که دهه‌ها ادامه داشته است. اگرچه این در هاله ای از رمز و راز است، اما وجود آن هنوز اثبات نشده است، اسطوره های پیرامون آن از زمان جنگ سرد رشد کرده اند.

البته آراد برندینگ نیز می تواند یک مورد بسیار مناسب برای راهنمایی شما در جهت استفاده و خریداری این محصولات باشد.

در مقاله‌ای در سال 2019، بی‌بی‌سی گفت که تبلیغات و ویدیوهایی که «جیوه قرمز» را برای فروش عرضه می‌کنند، به‌صورت آنلاین پیدا شده‌اند. در سال 2015، مجله نیویورک تایمز گزارشی طولانی توسط خبرنگار جنگ سی جی چیورز با عنوان: کلاهبرداری روز قیامت منتشر کرد. داستان نیویورک تایمز به جزئیات چگونگی آغاز تلاش جنگجویان داعش برای یافتن جیوه قرمز پرداخته است.

توجه نمایید که ثبت نام وام اشتغال کمیته امداد  یک فرصتی است تا تمام کسانی که احتیاج مبرم به این مبلغ دارند خود را از مزایای ویژه ای بهره مند نمایند.

آنچه از این مقالات می توان استنباط کرد این است که کلاهبرداران در چندین کشور از این ماده مشکوک برای کلاهبرداری از مردم بی خبر استفاده کرده اند. در سال 2007، مجله علمی Science Direct یک مقاله تحقیقاتی با عنوان “تجزیه و تحلیل یک جسم فرض شده حاوی جیوه قرمز” منتشر کرد. این مطالعه همچنین هیچ جیوه قرمزی را در نمونه‌هایی که محققان جمع‌آوری کرده بودند، پیدا نکرد.

  • منابع:
    1. ‘Red mercury’ claims on social media just a hoax
  • تبلیغات: 
    1. ماست، شیر تخمیر شده کشت شده
    2. تولید و غربال‌گری مجموعه‌های جهش‌یافته بزرگ
    3. نمونه هایی از کلاه ورزشی
    4. کشش سطحی آب و تاثیر آن بر مواد شوینده