تولید آبلیمو صنعتی

آبلیمو صنعتی چگونه تولید می شود و مراحل تولید آن چیست؟ آیا در تولید صنعتی آبلیمو برای حفظ طعم و رنگ مواد افزودنی استفاده می شود؟ برای خرید آبلیمو باید به چه نکاتی توجه کرد؟
آبلیمو با طعم ترش مزه ای که دارد به عنوان چاشنی در غذاها و سالادها استفاده می شود. اما سوال اینجاست که باید از چه آبلیمویی استفاده کنیم، آبلیموهای که به صورت آبلیمو طبیعی در خانه ها درست می شود یا آبلیموهایی که به صورت صنعتی در کارخانه ها و به وسیله دستگاه ها تولید می شود؟ آبلیموهای طبیعی خواص بیشتر ولی آبلیموهای صنعتی ماندگاری بیشتری دارند.

تولید آبلیمو صنعتی

لیموها پس از ورود به کارخانه شسته شده و لیموهای خراب جدا می شود، بعد از خشک کردن لیموها برشی در آنها ایجاد می کنند تا تلخی و زهر آن خارج شود، لیموها را حرارت داده که با این اقدامات آلودگی ها از بین می رود و آب بیشتری از لیمو خارج می شود. در مرحله بعد آبلیمو از صافی رد می کنند و پاستوریزه می کنند، که با این کار بیشتر ویتامین ها از جمله ویتامین C آن تخریب شده و از بین می رود.

  • بیشتر بخوانید: آبلیمو طبیعی ممتاز جهرم
    در بعضی کارخانه ها برای برگرداندن ویتامین C در مرحله پابانی تولید یه طور مصنوعی این ویتامین را اضافه کرده که این ویتامین با نوع طبیعی آن بسیار متفاوت است. در آبلیموهای صنعتی برای حفظ رنگ، طعم و جلوگیری از کپک زدن آبلیمو مواد افزودنی و نگهدارنده مانند آنتی اکسیدان ها اضافه می کنند، البته در حد مجاز و استاندارد آن. هرچه از زمان تولید آبلیمو صنعتی بیشتر می گذرد خاصیت آن کمتر شده و تنها طعم ترش مزه آن باقی می ماند و ارزش غذایی را پایین می آورد.
آبلیمو صنعتی

دقت در خرید آبلیمو صنعتی

در فروشگاه های مختلف آبلیموهایی با برندهای متفاوت وجود دارد. در هنگام خرید محصولات صنعتی باید برند معتبر که دارای نشان استاندارد و پروانه بهداشت که از نظر سازمان غذا و دارو مورد تایید است را انتخاب کرد تا با خرید جنس تقلبی روبرو نشویم. شما می توانید با مشورت با نمایندگان ما از تقلبی نبودن آبلیمو صنعتی اطمینان حاصل کنید.