خوردن سیر و آبغوره صبح ناشتا

آبغوره به عنوان یکی از مواد غذایی بسیار خوشمزه اما با طعم ترش و ملس می‌ باشد که مصرف آن دارای خواص بسیار زیادی برای بدن است به گونه ای که خوردن آبغوره ناشتا می تواند به تنظیم قند خون و فشار خون در بدن کمک کرده و از بروز بیماری های مختلف در بدن جلوگیری نماید، از طرفی خوردن سیر و آبغوره صبح ناشتا نیز دارای مزایا و فواید زیادی خواهد بود که در ادامه این بخش از مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

خوردن سیر و آبغوره صبح ناشتا

خوردن آبغوره صبح ناشتا

آبغوره به نوعی مایع یا نوشیدنی گفته می شود که در فصل تابستان از جوشاندن و تغلیظ دانه‌های غوره به دست می آید و به عنوان یکی از طعم دهنده های اصلی سالاد و خورشت به شمار می رود، به نحوی که مصرف آن علاوه بر طعم بسیار خوبی که به سالاد و غذا می دهد از خواص و فواید زیادی نیز برخوردار می باشد.

مصرف آبغوره در طول روز می تواند برای بدن مفید باشد اما بسیاری از افراد آبغوره را به صورت ناشتا مصرف می‌ کنند، به همین علت در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی خواص و فواید آبغوره صبح ناشتا اشاره داشته باشیم تا افرادی که از مصرف کنندگان این ماده غذایی می باشند، بتوانند با مهمترین خواص آن آشنا بوده و از آن برای بیماری های خود بهره مند گردند.

  1. یکی از مهمترین ویژگی هایی که مصرف آبغوره دارد خاصیت ضد التهابی آن می باشد، از اینرو اگر قسمتی از بدن درگیر عفونت یا التهاب های مختلف باشد مصرف آبغوره به صورت ناشتا می‌ تواند به کاهش و رفع التهاب های موجود در بدن کمک نماید، به همین علت یکی از مهمترین خواص خوردن آبغوره ناشتا برای درمان التهاب و عفونت های مختلف بدن می باشد.
  2. از آنجایی که آبغوره دارای طعم ترش می باشد برای کاهش فشار خون بسیار مناسب است به همین علت افرادی که دارای فشار خون بالا می باشند، خطر سکته قلبی یا مغزی در آنها بسیار بالا است و بهتر است روزانه به صورت ناشتا یک قاشق غذاخوری آبغوره میل کنند تا بتوانند به تنظیم و کاهش فشار خون بدن خود کمک نموده و از بروز بیماری های مختلف با این بیماری پیشگیری نمایند.
  3. آبغوره به دلیل ترکیبات و ویژگی های بسیار خوبی که دارد از خاصیت پاکسازی بسیار خوبی در بخش کبد و کلیه برخوردار است، به همین علت بیمارانی که درگیر بیماری های مرتبط با کبد و کلیه مانند چربی کبد می باشند با مصرف روزانه و مداوم آبغوره می توانند به پاکسازی بدن خود کمک کرده و به سلامت کبد خود کمک نمایند.
  4. یکی دیگر از خواصی که مصرف آبغوره دارد برای سلامت پوست می باشد به نحوی که این ماده غذایی با دارا بودن خاصیت پاکسازی خوبی که دارد می تواند تمام لک و آکنه های پوستی را از بین ببرد و به عنوان یک ماده غذایی مفید و مورد استفاده قرار گیرد.
  5. آبغوره دارای خاصیت ضد درد نیز می باشد و قادر است تا با سلول ها و نقاط درد به خوبی مقابله کرده و به کاهش دردهای مفصلی و استخوانی کمک نماید از این گرو مصرف آن نیز برای کاهش درد در بدن بسیار سودمند می باشد.
  6. مصرف آبغوره برای تنظیم قند خون بدن نیز مفید بوده و بیماران دیابتی می توانند با مصرف آن به میزان لازم به تنظیم قند خون در بدن خود نیز کمک نمایند.

خوردن سیر و آبغوره ناشتا

خوردن سیر و آبغوره ناشتا سیر یکی از مفیدترین و پرخاصیت ترین محصولات کشاورزی می باشد که از خواص و فواید تضمین شده بسیار خوبی برخوردار است و در طب سنتی به مصرف آن توصیه های بسیار زیادی شده است و از طرفی بسیاری از پزشکان و محققین نیز با تحقیقات گسترده ای که بر روی این محصول داشته اند توانسته اند به خواص بی نظیر آن دست پیدا نمایند.

همانطور که در بخش قبل مقاله اشاره شد آبغوره نیز جزو مواد غذایی طبیعی می باشد که دارای خواص و فواید بی شماری برای بدن است، اما ترکیب سیر و آبغوره یک معجون بسیار خوب برای بدن به شمار می‌ رود به نحوی که این ماده غذایی برای سلامت بخش های مختلف بدن بسیار مفید می‌ باشد و می‌ تواند به حفظ سلامت آن کمک نماید.

در این بخش از مقاله قصد داریم به خواص خوردن سیر و آبغوره ناشتا اشاره های مختصر و کوتاهی داشته باشیم تا بتوانید با شناختی که از این معجون به دست می آورید از آن در درمان امراض و بیماری های خود استفاده کنید.

معمولاً سیر و آبغوره به این صورت قابل مصرف می باشد که یا سیر را به صورت حبه ای همراه با آبغوره میل می‌ کنند و یا آنکه به صورت رنده شده با آبغوره مخلوط کرده و مصرف می نمایند، در هر صورت سیر و آبغوره به هر روشی که استفاده گردد دارای خواصی به شرح زیر خواهد بود.

  • ترکیب آبغوره و سیر به عنوان یک معجون پاکسازی برای عروق خونی محسوب می‌ شود به نحوی که این معجون قادر است تا رگها و عروق خونی را از انواع چربی ها و آلودگی های مختلف پاکسازی کرده و از غلظت خون جلوگیری نموده و از این طریق به سلامت قلب و عروق کمک بسیار زیادی نماید، به همین علت بیمارانی که دارای مشکلات قلبی و عروقی می باشند با مصرف این معجون می‌ توانند از غلظت خون جلوگیری کرده و در مقابل به تقویت قلب و عروق خود کمک نمایند و از این طریق مانع سکته های قلبی و مغزی شوند.
  • ترکیب آبغوره و سیر باعث کاهش فشار خون در بدن می شود از این رو افرادی که دارای مشکلات فشار خون بالا یا درگیر این موضوع هستند می توانند با مصرف روزانه این ماده غذایی به صورت ناشتا به تنظیم فشار خون در بدن خود کمک کرده و از این طریق مانع سکته های مغزی در بدن خود شوند.
  • کلسترول بالا بر اثر رژیم غذایی نامناسب و به ویژه مصرف غذاهای چرب ایجاد می‌ شود به همین علت مصرف این ترکیب مورد می تواند به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در بدن منجر شود و به نحوی برای سلامت بدن مفید واقع شود.

مضرات سیر و آبغوره

در کنار خواص و فوایدی که برای مصرف سیر و آبغوره در بخش قبل اشاره شد مصرف این ماده غذایی نیز دارای ضررها و مضراتی می باشد که افرادی که در ادامه به آنها اشاره می‌ کنیم باید در مصرف این ماده غذایی جانب احتیاط را رعایت کنند و یا اینکه اصلا از این ترکیب و ماده غذایی استفاده نکنند.

  • یکی از مضراتی که مصرف سیر و آبغوره دارد، برای مادران باردار می باشد با توجه به این که ترکیب این دو ماده غذایی بر کاهش فشار خون در بدن تاثیر می گذارد می تواند باعث سقط جنین شده و یکی از مضرات بسیار مهم برای مادران و زنان باردار به شمار می رود.
  • سیر و آبغوره هر دو دارای طبع سرد می باشند به نحوی که مصرف آنها برای افرادی که دارای مزاج سرد بوده بسیار خطرآفرین می باشد و این افراد نباید این ترکیب و این ماده غذایی را مصرف نمایند، بنابراین افرادی که شناختی از طبع بدن خود دارند و با مصرف غذاهای سرد دچار سردی می شوند باید در مصرف معجون سیر و آبغوره احتیاط نمایند.
  • افرادی که دارای مشکلات اعصاب به ویژه ضعف اعصاب نیز هستند نیز جزو آن دسته از افرادی به شمار می روند که باید در مصرف سیر و آبغوره احتیاط نمایند و این افراد نباید این محصول و ماده غذایی را مصرف کنند.
  • یکی دیگر از مضراتی که مصرف آبغوره و سیر دارد برای افرادی است که دارای کبد سرد می باشند و این افراد به هیچ عنوان نباید از این ترکیب استفاده نمایند.
  • از دیگر مضرات مصرف آبغوره و سیر می توان به افزایش نفخ معده و ایجاد مشکلات گوارشی اشاره کرد و بهتر است میزان مشخص و کمی از آنها استفاده شود و در مصرف آنها زیاده روی نگردد.

سیر خرد شده و آبغوره

سیر خرد شده و آبغوره در بخش قبل گفته شد که سیر به صورت خورده شده و یا به صورت رنده شده همراه با آبغوره قابل مصرف و استفاده می باشد که این ترکیب برای بدن بسیار مفید و سودمند می‌ باشد و افرادی که قصد دارند از ترکیب نامبرده برای سلامت بدن خود استفاده کنند بهتر است که از سیرهای تازه استفاده کنند، چرا که سیر تازه دارای خواص و فواید و ارزش غذایی بیشتری می باشد و از اثربخشی بالاتری در درمان امراض و بیماری ها برخوردار است.

برای تهیه این معجون می توانید چند دانه سیر را شسته و پوست آنها را جدا کرده و سپس آنها را در اندازه های بسیار ریز خرد نمایید و با آبغوره مخلوط نمایید و سپس آنها را به صورت ناشتا مصرف کنید.

به بسیاری از افراد توصیه می‌ شود که یک حبه ریز سیر همراه با یک قاشق غذاخوری آبغوره مصرف کرد تا از بروز مشکلات مختلف و به ویژه ضررهایی که به مصرف بیش از حد آنها دارد، اجتناب و جلوگیری شود.

مصرف این معجون دارای خواص بسیار زیادی خواهد بود که در بخش قبل به مهمترین آنها اشاره شد، اما بد نیست بدانید که مصرف سیر خرد شده و آبغوره نیز می‌ تواند به کاهش چربی خون در بدن منجر شود.

چربی خون که معمولاً بر اثر مصرف دخانیات، رژیم غذایی نامناسب، مصرف بیش از حد غذاهای چرب و فست فودی، مصرف الکل و بسیاری موارد مختلف دیگر حاصل می‌ شود از بیماری های شایع و رایج در بین بسیاری از افراد محسوب می گردد، از اینرو مصرف این ترکیب می تواند به کاهش چربی خون در بدن کمک کرده و در مقابل از بروز بیماری های دیگر جلوگیری کند.

خواصی که مصرف سیر خرد شده همراه با آبغوره دارد برای کاهش تب در بدن است که معمولاً بر اثر عفونت یا بیماری های دیگر ایجاد می‌ شود و با مصرف این معجون قابل درمان می باشد.

آبغوره زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه های مصرفی در طعم دار کردن و رنگی کردن انواع غذاهای مختلف به شمار می‌ رود که مصرف آن برای بدن بسیار بسیار مفید بوده و دارای ارزش و خواص غذایی و درمانی بی شماری می باشد.

بسیاری از افراد زردچوبه را در غذاهای مختلف استفاده می کنند و از این طریق از خواص آن بهره مند می شوند، اما در تحقیقاتی که بر روی خواص زردچوبه و آبغوره صورت گرفته مشخص شده که ترکیب این دو ماده غذایی نیز یک معجون بسیار خوب به دست می‌ آید که برای سلامت بدن بسیار مفید است که در ادامه به مهمترین خواص این ترکیب اشاره خواهیم کرد.

  1. یکی از مهمترین خواصی که مصرف آبغوره زردچوبه دارد پیشگیری از سرطان می باشد، چراکه زردچوبه دارای خواص ضد سرطانی بسیار خوبی می باشد و با دارا بودن آنتی اکسیدان بالا از بروز سرطان و رشد تومورهای سرطانی در بدن جلوگیری می نماید، از اینرو مصرف آبغوره و زردچوبه در پیشگیری از سرطان بسیار مناسب است.
  2. آبغوره که دارای خاصیت چربی سوزی می باشد در لاغری نقش دارد و زردچوبه نیز با دارا بودن این ویژگی می تواند در کاهش وزن و لاغری افراد بسیار تاثیر گذار باشد.
  3. یکی دیگر از خواصی که مصرف زردچوبه برای بدن دارد کاهش دردهای آرتروزی در بدن است، از اینرو مصرف این ماده غذایی همراه با آبغوره نیز می‌ تواند به کاهش دردها و و جلوگیری از بروز مشکلات مختلف در مفاصل کمک نماید.
  4. مصرف زردچوبه همراه با آبغوره برای کاهش فشار خون،‌ کاهش چربی خون، تنظیم قند خون، پیشگیری از دیابت، درمان لک و عارضه های پوستی و بسیاری مشکلات دیگر مفید می باشد و به عنوان یکی از مواد غذایی بسیار کاربردی قابل استفاده خواهد بود.

آبغوره سه ساله

آبغوره سه ساله آبغوره معمولا به صورت خانگی تولید می شود و دارای مصارف بسیار زیاد و کیفیت قابل قبولی می باشد، اما با توجه به خواص درمانی خوبی که آبغوره دارد بسیاری از افراد تمایل دارند تا آنها را به صورت چند ساله مصرف کنند که این امر در گرو روش نگهداری و استفاده از آن می باشد.

اگر افراد بتوانند آبغوره را در محیط های خشک و خنک و به دور از تابش مستقیم نور آفتاب نگهداری کنند از آن می‌ توانند برای سالهای مختلف استفاده نمایند.

آبغوره سه ساله یکی از بهترین نمونه های این ماده غذایی می باشد که از عمر مفید آن سه سال گذشته است و دارای ارزش غذایی و خواص بسیار خوبی می باشد.

آبغوره ساله مانند نمونه هایی که به صورت تازه تولید می گردد دارای همان خواص و فواید می باشد و در سلامتی بدن نقش موثری دارد.

متقاضیانی که قصد خرید و سفارش آبغوره سه ساله را دارند می توانند این محصول را به صورت مستقیم و بی واسطه و با کیفیت تضمین شده و قیمت پایین و مناسب خریداری نمایند.