عسل در کنار در مشهد سمی اعلام شد

برای بسیاری از مردم، عسل کنار در مشهد را نماد رفاه، پایداری و محیط زیست هستند. اما به عنوان یک محقق زنبور عسل، باید به شما بگویم که تنها مورد اول در آن لیست قابل دفاع است.

اگرچه زنبورهای عسل برای کشاورزی مهم هستند، اما زنبورهای عسل با رقابت با زنبورهای بومی اکوسیستم‌های طبیعی را نیز بی‌ثبات می‌کنند که برخی از آن‌ها گونه‌های در معرض خطر هستند.

افزایش سرگرمی زنبورداری، که اکنون یک فعالیت مرسوم برای صدها هزار آمریکایی است، به دنبال کمپین های آگاه سازی قوی برای “نجات زنبورها” بود.

اما به عنوان یک گونه، زنبورهای عسل کمترین نیاز به صرفه جویی را دارند. توجه رسانه ها به طور نامتناسبی آنها را بیش از گرده افشان های بومی پوشش می دهد.

عسل

و پیام های مبهم باعث شده است که بسیاری از شهروندان از جمله خود من به این باور برسند که با پوشاندن نقاب زنبوردار کار خوبی برای محیط زیست انجام می دهند. متأسفانه، آنها احتمالاً بیشتر ضرر می کنند تا سود.

زنبورداری برای مردم است. شیلا کولا، استادیار و زیست شناس حفاظت در دانشگاه یورک کانادا، می گوید: این یک عمل حفاظتی نیست. مردم به اشتباه فکر می کنند نگهداری زنبورهای عسل یا کمک به زنبورهای عسل به نوعی کمک به زنبورهای بومی است که در معرض خطر انقراض هستند.

اخیراً تجزیه و تحلیلی از نزدیک به هزار نظر ارائه شده توسط شهروندان در پاسخ به پیش نویس برنامه اقدام سلامت گرده افشان انتاریو منتشر کرد.

پیشنهادی که شامل طرحی برای مقررات سختگیرانه تر آفت کش های نئونیکوتینوئیدی بود.

علیرغم علاقه شدید عمومی به زنبورها و گرده افشانی و حمایت قوی از مقررات سختگیرانه تر آفت کش ها، کولا و همکارانش دریافتند که شهروندان به طرز شگفت آوری درک ضعیفی از تنوع گرده افشان ها و نقش آنها در گرده افشانی دارند.

کولا می‌گوید: «تمرکز بر نئونیک‌ها نوعی آفت‌کش و زنبورهای عسل، منابع زیادی را از حفاظت از گرده‌افشان‌های وحشی از مهم‌ترین تهدیدات آن‌ها دور کرده است.

او به طور موجهی از توجه نادرست به نجات زنبورهای عسل ناامید است، در حالی که از دیدگاه یک محافظه‌کار، زنبورهای بومی آنهایی هستند که نیاز مبرمی به حمایت دارند.