فروشگاه آبلیمو طبیعی جهرم

آبلیمو طبیعی یکی از فرآورده های اصلی میوه لیموترش می باشد. لیموترش، میوه‌ای است در گونه‌های مختلف که به‌واسطه خاصیت‌های غذایی فراوان، در شکل‌های متفاوت تهیه و مصرف می‌گردد. لیمو جزء مرکبات تولیدی مناطق استان فارس است که درخت آن می تواند هم با دیگر مرکبات پیوند داشته باشد و هم پیوند آن ها را بپذیرد. یکی دیگر از شاخصه های مفید این درختان، گرده افشان بودن آن هاست به عبارت دیگر درختان لیمو با انجام عمل گرده افشانی درختان دیگر را بارور نمود و با داشتن یک درخت می توان میوه لیمو ترش برداشت نمود.

استان فارس به ویژه مناطق گرمسیر آن همچون شهرستان های جهرم،داراب، کازرون و…به صورت عمده لیموترش تولید می نمایند و از آن پس بازار تولیدی آبلیمو طبیعی را در دست می گیرند و بخش اعظمی از آب لیمو مورد نیاز مردم ایران را تامین می کنند. برداشت لیموی آب در این مناطق برای تازه خوری از تیرماه آغاز می شود ولی عمده برداشت این محصول مربوط به ماه های شهریور و مهر است.

در شهرستان جهرم انواع لیموترش معمولی، لیسبون یا خارگی و پرشین یا فارسی، تولید و برداشت می‌شود. از بارزترین شاخصه های لیموترش جهرم بالابودن اسید و ویتامین C آن است و غالب لیموترش جهرم از نوع لیمو آب است که به منظور لیمو ترش آبگیری و تهیه آبلیمو طبیعی و خالص بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.