قیمت خرید آبغوره کیلویی

قیمت خرید آبغوره کیلویی، با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود، که از این عوامل می توان به نوع برند، نوع خرید، حجم بسته بندی، تغییرات نرخ ارز و تورم و قانون عرضه و تقاضا اشاره کرد. آبغوره، همان عصاره غوره می باشد که به عنوان چاشنی غذاها استفاده می شود و چون دارای ویتامین C است سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از سرماخوردگی پیشگیری خواهد کرد، به همین دلیل مصرف متعادل آن برای سلامتی مفید خواهد بود.

قیمت خرید آبغوره کیلویی

آبغوره قیمت

آبغوره قیمت متفاوتی دارد و این بسته به طرز تهیه آن ( سنتی یا صنعتی )، مرغوبیت و شرایط بازار متغیر می باشد. علاوه بر قیمت در هنگام خرید آبغوره باید به یک سری نکات طلایی توجه کنید، که از این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهترین آبغوره باید بدون مواد افزودنی و نگهدارنده باشد.
  • بسته بندی شیشه ای داشته باشد.، چون بسته بندی پلاستیکی برای آبغوره نامناسب است و اسیدی بودن آبغوره باعث می شود با مواد شیمیایی پلاستیک واکنش نشان دهد، که این برای سلامتی می تواند مضر باشد.
  • بدون نمک باشد و از غوره های درجه یک و پر آب تولید شده باشد.
  • به تازه بودن، تاریخ تولید و انقضاء آن توجه کنید و همیشه سعی کنید، آبغوره تازه را خریداری نمایید.
  • برای اطمینان از ارگانیک و مرغوب بودن محصول به سراغ برندهای معتبر بروید.

آبغوره خرید

آبغوره خرید آبغوره خرید پر رونقی پیدا کرده است و بیش از 90 درصد مشتریان به روش آنلاین اقدام به خرید این محصول کرده اند تا بتوانند از سراسر کشور به راحتی سفارش خود را انجام دهند. موارد مصرف مختلف آبغوره باعث شده خرید آن افزایش پیدا کند. به عنوان نمونه، آبغوره طعم ترشی دارد و به عنوان افزودنی در تهیه سالاد استفاده می شود. علاوه بر این، برای تهیه سس استفاده می گردد. برای طعم دهی بسیاری از غذا ها استفاده می شود و بهترین جایگزین برای آبلیمو می باشد، چون طعم بهتری به غذا ها می دهد.

آبغوره مصرف غیر خوراکی هم دارد و برای درمان بواسیر می توانید بعد از اجابت مزاج آبغوره و آب تره را در محل بواسیر قرار دهید. غرغره کردن آبغوره می تواند به کاهش تورم گلو کمک کند.‌ برای کاهش خونریزی بینی می توانید چند قطره از آبغوره را داخل بینی خود بریزید. برای درمان عفونت گوش هم می توانید از چند قطره آبغوره و سرکه استفاده کنید. آبغوره طبع سرد و خشکی دارد و شیرینی طبیعی از مصلحات آن می باشد.

آبغوره کیلویی چنده

آبغوره کیلویی با قیمت های متفاوتی عرضه می شود. همانند بسیاری دیگر از محصولات، مرغوبیت اولین عامل روی قیمت گذاری آبغوره می باشد و هر چه محصول ارگانیک تر و مرغوب تر باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می کند. دومین عامل که روی قیمت تاثیر مستقیمی دارد جنس بسته بندی آن می باشد، به طوری که بسته بندی های پلاستیکی آبغوره قیمت کمتری نسبت به بسته بندی های شیشه ای آبغوره دارند.

مقدار تولید هم یکی از عوامل موثر روی قیمت می باشد و هر چه میزان تولید بیشتر باشد و بازار با کمبود عرضه مواجه نشود، قیمت محصول افزایش پیدا نمی کند. افزایش و کاهش نرخ ارز باعث افزایش و کاهش قیمت محصول می شود. یکی دیگر از عوامل اثر گذار بر روی قیمت، قانون عرضه و تقاضا می باشد. بر اساس این قانون افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت و کاهش تقاضا باعث کاهش قیمت می شود. هر چه حجم بسته بندی آبغوره بیشتر باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می کند.

آبغوره از چی درست میشه

آبغوره از چی درست میشه آبغوره، همان طور که از نامش مشخص است حاصل آب گیری غوره می باشد، در واقع غوره همانند انگور نرسیده است. غوره انگور عسگری برای تهیه آبغوره گزینه مناسبی می باشد چون آب بیشتری نسبت به دیگر غوره ها دارد و چون هسته ندارد، این باعث می شود، طعم گس هسته به داخل آبغوره انتقال پیدا نکند. چوب و دم غوره ها باید پیش از آبگیری آن ها گرفته شود تا از طعم گس آبغوره جلوگیری شود‌، اگر می خواهید آبغوره را نجوشانید باید قبل از جدا کردن دم و چوب آن ها را با روشی مطمئنی بشویید.

برای گرفتن آبغوره ابتدا باید از ساقه، غوره ها را خارج کنید و سپس آن ها را بشویید و داخل آبکش بریزید تا آب آن ها به خوبی خارج شود. در مرحله دوم باید غوره ها را داخل آبمیوه گیری یا دستگاه های مشابه که عمل آبگیری انواع میوه ها را انجام می دهند بریزید تا آب غوره ها گرفته شود.

سپس باید آبغوره ها را داخل قابلمه ای بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید تا بجوشند تا نصف شوند. جوشاندن آبغوره باعث می شود، آبغوره خوش رنگ تر شود و زمان استفاده از آن هم بهینه تر شود و غلظت بیشتری پیدا کند. بعد از این که آبغوره ها را جوشانید باید به آن ها نمک اضافه کنید. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که اگر فشار خون دارید نباید به آبغوره نمک اضافه کنید.

در مرحله بعد باید آبغوره جوشانده شده را صاف کنید، برای این منظور باید از پارچه نخی یا تنظیف استفاده نمایید تا پالت های موجود در آبغوره گرفته شوند، چون اگر این پالت ها گرفته نشوند نه تنها باعث خراب شدن آبغوره می شوند، بلکه رنگ آبغوره هم خراب می کنند.

بعد از این که آبغوره ها را صاف کرده اید و خنک شده اند را باید داخل ظرف های شیشه ای بریزید و در مکانی خنک و خشک و به دور از نور آفتاب قرار دهید، چون نور آفتاب می تواند باعث از بین رفتن خاصیت های آبغوره شود.

آبغوره را در کجا نگهداری کنیم

آبغوره را باید در مکانی خشک، خنک و به دور از نور خورشید قرار دهید. در گذشته آبغوره ها را جلوی نور مستقیم آفتاب قرار می داده اند. اما امروزه این کار انجام نمی شود، چون می تواند برای بدن مضر باشد و ویتامین C موجود در آبغوره بر اثر نور خورشید از بین می رود.

برای نگهداری آبغوره باید از شیشه های کوچک استفاده کنید و دهانه شیشه هم باید تنگ باشد تا آبغوره کپک نزند. کوچک بودن شیشه آبغوره باعث می شود بعد از باز شدن شیشه محتوای داخل آن زود مصرف شود‌. برای استریل کردن شیشه های آبغوره از روش های مختلفی می توان استفاده کرد.

در اولین روش باید شیشه را با آب جوش بشویید و سپس به صورت افقی آن را داخل قابلمه ای بگذارید و داخل قابلمه آب بریزید و سپس آن را روی شعله قرار دهید تا آب داخل قابلمه بجوشد و شیشه استریل شود، درب شیشه هم می توانید داخل قابلمه قرار دهید تا استریل گردد.

در روش دوم می توانید شیشه را داخل فر به مدت یک ساعت قرار دهید و توجه کنید که دمای فر زیاد داغ نباشد تا شیشه نشکند. در روش سوم می توانید شیشه را به مدت دو دقیقه در مایکروفر در درجه بالا قرار دهید. بعد از این که شیشه آبغوره استریل شد باید به آرامی آبغوره را داخل شیشه بریزید به طوری که لبه شیشه خالی بماند تا اکسیژن نتواند به آبغوره برسد و از کپک زدن آن جلوگیری شود‌ و سپس روی شیشه سلفون و نایلون بکشید و درب شیشه را محکم کنید.

هر چه شیشه آبغوره کوچکتر باشد باعث می شود آبغوره زودتر مصرف شود تا دچار کپک زدگی نشود‌. در این جا لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که به هیچ عنوان نباید آبغوره داخل ظروف پلاستیکی ریخته شود، چون آبغوره اسیدی می باشد و این می تواند با پلاستیک واکنش نشان دهد، که برای سلامتی انسان بسیار مضر است.‌

آبغوره ای که کپک زده را نباید مصرف کنید، چون برخی از کپک ها، دارای سموم سرطان زایی مانند مایکوتوکسین می باشند، که این سموم باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان کبد می شود و آبغوره کپک زده را باید کاملا دور بریزید و مصرف نکنید.

آبغوره برای چی خوبه

آبغوره برای چی خوبه آبغوره برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است و این به دلیل خواص شگفت انگیزش می باشد. به عنوان نمونه، آبغوره سرشار از آنتی اکسیدان است که مصرف آن می تواند رادیکال های آزاد را از بین ببرد و خطر بسیاری از سرطان ها را کاهش دهد.‌ سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. برای کاهش وزن و لاغری عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی درست، ورزش، افزایش فعالیت بدنی و تغییر شیوه زندگی تاثیر گذار می باشند و شما می توانید با مشورت پزشک از آبغوره در سالاد، نوشیدنی ها و انواع غذا ها استفاده کنید تا بتوانید وزن خود را کاهش دهید.

برای کاهش چریی خون مفید است و این به دلیل ویتامین C می باشد که در آن وجود دارد. مانع از کاهش کلسترول خوب می شود و کلستروب بد خون را افزایش می دهد. به طوری کلی برای کاهش چربی خون می توانید در کنار درمان هایی که پزشک تجویز کرده آبغوره هم مصرف کنید. ویتامین سی موجود در آبغوره باعث شده، برای تقویت کبد مفید باشد. التهاباتی که به دلیل کمبود ویتامین سی در بدن ایجاد می شود را به حداقل می رساند و این به دلیل ویتامین سی موجود در آن می باشد.

یکی از انواع التهاباتی که به دلیل کمبود ویتامین سی ایجاد می شود، خونریزی در دهان و لثه ها می باشد و مصرف آبغوره می تواند التهابات جزئی روده و معده را از بین ببرد. اگر در اثر مصرف گرمیجات صورت شما جوش می زند، توصیه می شود آبغوره مصرف کنید. برای شفاف سازی و پاک سازی پوست مفید است. آبغوره برای تعادل PH پوست مفید می باشد و می تواند لک های صورت را به مرور از بین ببرد. برای کاهش فشار خون فوق العاده است. حرارت بدن را کاهش می دهد و به درمان تب کمک می کند‌ و باعث رفع عطش می شود.

خاصیت اشتها آوری دارد و باعث بهبود هضم غذا می شود خاصیت ضد یبوست و ضد عفونی کنندگی روده را دارد و به رفع اختلالات روده و معده کمک می نماید. برای کاهش درد مفید است به کاهش پا درد و کمر درد کمک می کند، برای درمان روماتیسم مفید می باشد، آبغوره برای درمان سردردهایی که در اثر بیماری های مختلف ایجاد می شوند، مفید خواهد بود.

برای درمان پریود نامنظم و درمان قاعدگی آبغوره فوق العاده می باشد، چون خاصیت قاعده آوری دارد و مصرف آن توسط دختران جوان باعث می شود قاعدگی آن ها جلو بیفتد. برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت می توانید، به صورت روزانه آبغوره مصرف کنید. خانم های باردار می توانند با غذای روزانه خود مقداری آبغوره مصرف کنند ولی نباید زیاده روی نمایند، زیرا آبغوره مضر است و باعث سقط جنین می شود. طبع خنکی دارد و به درمان ورم دهان، سل ریوی، آنژین و تب کمک می کند. برای درمان کبد چرب فوق العاده می باشد.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور مداوم آبغوره مصرف می کنند، چربی و رسوبات کلسیمی در دیواره های رگ هایشان کمتر می باشد. برای مصرف آبغوره باید تعادل را رعایت کنید و چون طبع سرد و خشکی دارد، زیاده روی در مصرف آن می تواند برای بدن مضر باشد. برای بهره مندی از خواص آبغوره سعی کنید همیشه آبغوره تازه تهیه کنید، چون با گذشت زمان ویتامین سی آبغوره از بین می رود، به همین دلیل در هنگام خرید باید به میزان مورد نیاز خود آبغوره را تهیه کنید.

بهترین زمان مصرف آبغوره

بهترین زمان مصرف آبغوره، با شکم پر می باشد، چون اگر با معده خالی آبغوره میل کنید، باعث می شود شما دچار زخم معده شوید. خوردن آبغوره با سالاد بهترین زمان برای مصرف آبغوره می باشد. اگر جزو افرادی هستید، که به صورت ناشتا برای کاهش وزن خود آبغوره را مصرف می کنید باید بگوییم که مصرف آبغوره با شکم خالی هیچ خواصی برای سلامتی بدن ندارد و مصرف زیاد و مداوم آبغوره به صورت ناشتا می تواند به دستگاه گوارش آسیب برساند.

آبغوره خواص و مضرات

آبغوره خواص و مضرات آبغوره خواص فراوانی دارد که در مطالب قبل به طور کامل خواص و فواید آن شرح داده شده است. زیاده روی در مصرف آبغوره همانند بسیاری از مواد غذایی می تواند مضر باشد. از مضرات مصرف بیش از حد آبغوره می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • مصرف بیش از حد آبغوره باعث می شود در دستگاه گوارش گاز جمع شود و سبب ایجاد دل پیچه، نفخ و در هم کشیدن اجزای معده شود.
  • افرادی که با مشکلات گوارشی دست و پنجه نرم می کنند و کبدشان طبع سردی دارد، نباید آبغوره مصرف نمایند.
  • افرادی که ناراحتی شش دارند از مصرف آبغوره باید خودداری کنند.
  • مصرف بیش از حد آبغوره برای خانم ها مضر می باشد و می تواند سلامت جنین را به خطر بیندازد‌.
  • افرادی که اعصاب ضعیفی دارند، نباید آبغوره مصرف کنند.