لامپ ال ای دی فول اسپکتروم که با نگاه کردن به آن افسردگی شما از بین می رود

لامپ LED یک دستگاه روشنایی حالت جامد است که در اتصالات پیچی استاندارد قرار می گیرد اما از LED (دیودهای ساطع کننده نور) برای تولید نور استفاده می کند.

لامپ ال ای دی فول اسپکتروم جایگزین مناسب تری برای محیط زیست برای لامپ های رشته ای هستند. لامپ های ال ای دی از یک وسیله نیمه هادی استفاده می کنند که با عبور جریان الکتریکی از آن نور مرئی ساطع می کند.

 این خاصیت به عنوان الکترولومینسانس شناخته می شود. لامپ های فلورسنت فشرده، رایج ترین جایگزین برای لامپ های رشته ای، از الکتریسیته برای تحریک گاز جیوه استفاده می کنند.

زمانی که نور ماوراء بنفش (UV) ساطع شود. سپس آن نور از یک فسفر عبور می کند که باعث می شود نور مرئی بیشتری ساطع کند.

لامپ ال ای دی فول اسپکتروم

خود LED ها مدتی است که وجود داشته اند، اما اخیراً بهبودهایی در کارایی، هزینه و خروجی ایجاد شده است که آنها را برای روشنایی در مقیاس بزرگتر مورد استفاده در خانه ها، مشاغل و محیط های دیگر قابل اجرا کرده است.

 با توجه به پیشرفت سریع در فناوری های LED، محصولات با طیف گسترده ای از کارایی و طول عمر وجود دارند.

لامپ ها می توانند 50000 ساعت کار کنند، اگر خارج از محدوده دمایی مشخص کار نکنند. آنها از حدود 8 تا 11 وات برق برای جایگزینی یک لامپ رشته ای 60 واتی با حداقل 806 لومن و 9.5 وات برای معادل 75 وات استفاده می کنند.

این ظرفیت افزایش بازدهی تا 80 درصد را نسبت به لامپ های رشته ای فراهم می کند.

با این حال برخی از هشدارها نیز وجود دارد. تحقیقات نشان می دهد که برخی از طول موج ها ممکن است در طول زمان به چشم آسیب برساند. 

علاوه بر این، از فلزات سمی برای تولید برخی از طول موج‌های نور استفاده می‌شود که تأثیر محیطی آن لامپ‌های خاص را افزایش می‌دهد.