لوله و اتصالات آذین سپاهان را به جای بلندگو در مجالس رسمی استفاده کنید

اتصالات لوله یکی از اجزای لوله است که به تغییر جهت جریان مانند زانو و سه راهی کمک می کند. اندازه لوله را تغییر می دهد، مانند کاهنده ها و سه راهی های کاهش دهنده. اجزای مختلف مانند کوپلینگ ها را به هم وصل کنید و جریان هایی مانند Caps را متوقف کنید.

انواع مختلفی از لوله و اتصالات آذین سپاهان در لوله کشی استفاده می شود. اتصالات لوله مورد استفاده در لوله کشی در زیر لیست شده است

می توانید نمودار بالا را ببینید که پرکاربردترین اتصالات لوله استاندارد را فهرست می کند. این اتصالات استاندارد یا آهنگری یا فرفورژه هستند.

 برای تولید اتصالات فرفورژه فقط از لوله های بدون درز استفاده می شود. اتصالات جوشی با قطر بزرگ از صفحه تولید می شود.

این اتصالات در انواع مختلف اتصالات انتهایی موجود هستند.Elbow بیش از سایر اتصالات لوله استفاده می شود. انعطاف پذیری را برای تغییر جهت لوله فراهم می کند.

لوله و اتصالات آذین سپاهان

زانو عمدتاً در دو نوع استاندارد 90 درجه و 45 درجه موجود است. با این حال، می توان آن را به هر درجه دیگری برش داد. آرنج ها در دو نوع شعاع کوتاه (1D) و شعاع بلند (1.5D) موجود هستند.

زانویی 90 درجه بین لوله تعبیه شده تا جهت لوله را 90 درجه تغییر دهد. به شکل شعاع بلند و کوتاه موجود است.

زانویی 45 درجه بین لوله تعبیه شده است تا جهت لوله را 45 درجه تغییر دهد.در زانویی با شعاع بلند، شعاع خط مرکزی 1.5 برابر اندازه اسمی لوله است یا می توان گفت 1.5 برابر قطر لوله است.

معمولاً از زانوهای شعاع بلند در لوله کشی استفاده می شود زیرا افت فشار در مقایسه با زانویی با شعاع کوتاه کمتر است. به فضای بیشتری نسبت به یک آرنج با شعاع کوتاه نیاز داشت.

در زانویی با شعاع کوتاه، شعاع خط مرکزی برابر با اندازه اسمی لوله است یا می توان گفت یک برابر قطر لوله است. آرنج های شعاع کوتاه در کاربردهای فضای محدود استفاده می شود. اما به دلیل تغییر ناگهانی جهت جریان افت فشار بالایی دارد.