مارچوبه خوراکی بهترین غذا برای سگ های هار

طعم مارچوبه سبز قوی تر از مارچوبه سفید است و نت ادویه جالبی دارد.

همه مارچوبه ها را می توان به صورت خام نیز مصرف کرد. اما به نظر من طعم مارچوبه سبز خام بسیار بهتر از مارچوبه سفید است. مزیت مارچوبه خام: ویتامین های حساس به حرارت به طور کامل حفظ می شوند – ویتامین C و ویتامین B.

طعم مارچوبه خوراکی بسته به پخته یا خام بودن آن متفاوت است. مارچوبه خام به خصوص آبدار است و طعم کمی شیرین دارد. با مارچوبه سبز، نت مغزی نیز خودنمایی می کند.

نیزه‌های نازک‌تر مارچوبه بهتر از ضخیم‌ترین نیزه‌ها برای لذت بردن خام هستند. به ویژه مارچوبه سفید طعم تلخی کمتری دارد.

عطر معمولی مارچوبه که بسیاری از آن را دوست دارند تنها از طریق پخت و پز ایجاد می شود.

به هر حال، زمان نگهداری نیز بر طعم تأثیر می گذارد: هر چه تازه تر، بهتر. به خصوص اگر می خواهید از آن به صورت خام لذت ببرید.

برای سالاد، از یک پوست کن سبزیجات استفاده کنید تا چوب ها را به نوارهای بلند و نازک برش دهید. ترکیب سبز و سفید یک چشم نواز واقعی ایجاد می کند.

مارچوبه سبز نسبت به مارچوبه سفید در زمان بسیار صرفه جویی می کند زیرا (تقریباً) نیازی به پوست کندن ندارد. پوست سبز و لطیف آن خوراکی است. فقط قسمت پایینی مارچوبه سفت است، یعنی قسمتی که هنوز در زمین بود.

قانون سرانگشتی برای پوست کندن مارچوبه سبز در یک سوم پایینی مزخرف است. رنگ انتهای میله بسیار مهمتر است. 

مارچوبه فقط در صورتی باید پوست کنده شود که به میزان قابل توجهی روشن تر باشد، معمولاً بنفش مایل به سفید است. اگر نیزه های مارچوبه سبز رنگ هستند، کافی است یک تا دو سانتی متر از انتهای چوبی آن جدا شود. هر چه مارچوبه تازه تر باشد، کمتر باید برود.

اگر مارچوبه سبز تازه باشد، می توانید از پوست کندن انتهای مارچوبه سبک نجات پیدا کنید. زیرا در این صورت می توانید قطب ها را بشکنید. آنها به طور خودکار از جایی که قسمت چوبی پایین شروع می شود جدا می شوند.

 مارچوبه سبز زودتر از مارچوبه سفید پژمرده می شود و بنابراین باید به سرعت فروخته شود. وقتی مارچوبه تازه است ساقه ها نسبتا سفت هستند. مارچوبه سبز اگر برای مدت طولانی نگهداری شود به سرعت نرم می شود.