مصرف آبلیمو برای کاهش فشار خون

آبلیمو یکی از چاشنی های ترش مزه می باشد که برای کاهش فشارخون بسیار کارساز می باشد. در ترکیبات لیمو ترش املاحی وجود دارد که سبب کاهش فشارخون و کنترل بیماری دیابت می شود.
آبلیمو یکی از آبمیوه های ترش مزه و پرفایده برای تمام گروههای سنی می باشد. آبلیموی تازه بیشترین فایده را برای جسم انسان داراست. طبق گفته ی متخصصان، به دلیل وجود اسیدسیتریک و مزه ی ترشی که دارد سبب پایین آوردن فشارخون می شود. در آبلیمو املاح معدنی مثل پتاسیم،منیزیم و سدیم وجود دارد که این املاح نیز از دلایل پایین آوردن فشاخون در بیماران مبتلا به فشارخون می باشد.
آبلیمو

برخی از خواص آبلیمو

درمان آکنه: آبلیمو به خاطر داشتن اسیدسیتریک باعث از بین رفتن آکنه ی صورت می شود. آبلیمو دارای ویتامین ث فراوانی است و ویتامین ث سبب طراوت و لطافت پوست می شود.
رفع اضطراب: مصرف آبلیمو ترش تا حدود زیادی اضطراب را کاهش می دهد و سبب آرامش در انسان می باشد. برای رفع استرس و خستگی کافیست یک لیوان شربت آبلیمو ی خنک بنوشید.

آفت دهان: از آنجاییکه آبلیمو خاصیت ضد باکتریایی و ضدعفونی کنندگی دارد. می تواند آفت دهان را درمان کند. برای اینکار باید چند قطره آبلیمو را با یک لیوان آب ولرم غرغره کنید تا از شر این بیماری راحت شوید.
سرماخوردگی: آبلیمو داروی خوبی برای درمان سرماخوردگی می باشد. ویتامین ث فراوانی که در آبلیمو، موجود می باشد سبب بهبود سرماخوردگی می شود. آبلیمو آنتی اکسیدان قوی است که بسیاری از بیماری ها را درمان می کند و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
طبق گفته ی محققان آبلیمو می تواند بیش از ۲۰۰ بیماری را درمان کند. آبلیموی طبیعی و تازه بهترین دارو برای بیماری های عفونی است. آبلیمو، تب را از بین می برد. اینها فقط برخی از خواص درمانی آبلیمو است.
به این نکته ی مهم توجه داشته باشید که برای بریدن لیموترش از چاقوی تیز استفاده کنید زیرا چاقوی کند سبب از بین رفتن ویتامین ث در آبلیمو می شود.