میل سوپاپ پراید هم اکنون در سطر بازار بورس

امروزه مکانیسم های مختلفی وجود دارد که لحظه، زمان و ارتفاع باز شدن سوپاپ را تغییر می دهد.

در ساده ترین شکل آن، این یک کلاچ ویژه است که در درایو مکانیسم توزیع گاز (تغییر فاز) نصب شده است.

 کنترل به لطف عملکرد هیدرولیکی روی مکانیسم رانندگی انجام می شود و کنترل توسط الکترونیک انجام می شود. هنگامی که موتور در حالت دور آرام است، میل بادامک در موقعیت اصلی خود قرار دارد. 

به محض افزایش دور، الکترونیک به این پارامتر واکنش نشان می دهد و هیدرولیک را فعال می کند، که میل بادامک را نسبت به موقعیت شروع کمی می چرخاند. 

به لطف این، میل سوپاپ پراید کمی زودتر باز می شوند، که باعث می شود به سرعت سیلندرها را با بخش جدیدی از BTC پر کنید.

میل سوپاپ پراید

تغییر مشخصات دوربین. این پیشرفتی است که رانندگان برای مدت طولانی از آن استفاده کرده اند. نصب میل بادامک با بادامک های غیر استاندارد می تواند باعث شود که دستگاه در دورهای بالاتر در دقیقه کارآمدتر کار کند.

 با این حال، چنین ارتقایی باید توسط یک مکانیک آگاه انجام شود که منجر به ضایعات زیادی می شود. موتورهای دارای سیستم VVTL-i دارای چندین مجموعه بادامک با پروفایل های مختلف بر روی میل بادامک هستند. 

هنگامی که موتور احتراق داخلی در حالت بیکار است، عناصر استاندارد وظایف خود را انجام می دهند. به محض اینکه دور میل لنگ از مرز 6000 فراتر رفت، با وارد شدن مجموعه دیگری از بادامک ها، میل بادامک کمی می لغزد. 

فرآیند مشابهی زمانی رخ می دهد که موتور به 8.5 هزار برسد و مجموعه سوم بادامک ها شروع به کار کنند، که فازها را بیشتر گسترش می دهد.

تغییر ارتفاع باز شدن سوپاپ این بهبود به شما امکان می دهد همزمان حالت های عملکرد زمان بندی را تغییر دهید و همچنین دریچه گاز را حذف کنید.

 در چنین مکانیزم هایی، فشار دادن پدال گاز، یک وسیله مکانیکی را فعال می کند که بر نیروی باز شدن دریچه های ورودی تأثیر می گذارد. این سیستم مصرف سوخت را حدود 15 درصد کاهش می دهد و به همان میزان قدرت دستگاه را افزایش می دهد.

 موتورهای مدرن تر از آنالوگ مکانیکی استفاده نمی کنند، بلکه از آنالوگ الکترومغناطیسی استفاده می کنند. مزیت گزینه دوم این است که الکترونیک می تواند حالت های باز شدن سوپاپ را با کارآمدتر و بدون مشکل تغییر دهد.

 ارتفاع بالابر می تواند نزدیک به ایده آل باشد و زمان باز شدن می تواند گسترده تر از نسخه های قبلی باشد. چنین بهبودی به خاطر صرفه جویی در سوخت می تواند حتی برخی از سیلندرها را خاموش کند. این موتورها هنگامی که خودرو متوقف می شود، سیستم را فعال می کنند.