چوب را با این طرحهای متنوع شکیل نمایید

موارد استفاده از چوب بسیار زیاد است و همینطور فواید دارویی درختان و گیاهان و همانطور که در مقاله هفته گذشته، 9 کاربرد جالب چوب که هرگز باور نخواهید کرد، اعلام شد، مقاله زیر به این فواید اختصاص دارد و اما قبل از آن، بیایید یک جمع‌بندی سریع در مورد اینکه واقعاً چوب روسی چیست انجام دهیم.

چوب چیست؟
چوب یک منبع همه کاره است و ما قبلاً 5 مورد از رایج ترین کاربردهای آن را فهرست کرده ایم و درختان به دلیل استحکام آن به بیش از 50 متر می رسند و این شامل سلول های سلولزی لوله ای است که توسط یک ترکیب هیدروکربنی جامد و بی رنگ – لیگنین – به هم متصل شده اند.

اگر تنه درختی را اره کنید، چندین لایه دیده می شود: از داخل به بیرون چوب قلب، صنوبر، کامبیوم و پوسته (پوست) وجود دارد. هر یک از این لایه ها عملکرد خاصی را انجام می دهند:

چوب قلب درون تنه درخت از سلول های چوب مرده تشکیل شده است و از آنجایی که رزین ها و تانن ها ذخیره می شوند، به خصوص محکم و مقاوم است.

سلول‌های چوبی لوله‌ای زنده، چوب الوار روسی را تشکیل می‌دهند و چوب قلب را احاطه می‌کنند و آنها مواد مغذی را ذخیره می کنند و آب را به بالای درخت هدایت می کنند.

کامبیوم از چند لایه سلول قابل تقسیم تشکیل شده است و در داخل، این سلول ها سلول های چوبی را برای انتقال آب آزاد می کنند و به بیرون سلول ها را برای انتقال آبغوره که در زیر پوست صورت می گیرد، غربال می کنند.

خود پوست از سلول های مرده تشکیل شده و درخت را در برابر دمای شدید و حیوانات محافظت می کند.
در بهار، کامبیوم سلول های جدیدی را تشکیل می دهد، بنابراین درخت ضخیم می شود و در اواخر پاییز، رشد سلولی را متوقف می کند.

سلول هایی که از بهار ظاهر شده اند بزرگتر از سلول های قبلی هستند به طوری که حلقه های معمولی سالانه به وجود می آیند. اینگونه می توان سن درخت را شمرد و به همین دلیل چوب روسی خشک بسیار کاربردی است.

اما مهم نیست که یک درخت چقدر پیر باشد، می تواند ما را شفا دهد و درخت چه با ساختار باشکوه خود روح ما را شفا دهد و چه به معنای واقعی کلمه با آزاد شدن اکسیژن، یک درخت دارای ویژگی های جادویی است و از زمانی که انسان ها در زمین پرسه می زدند، از درختان برای چوب روسی ایرانی استفاده می شد و بسیاری از آنها مصارف دارویی دارند و همانطور که قبلاً قول داده بودیم، در اینجا نگاهی عمیق به برخی از آنها داریم.

  • منابع:
  • تبلیغات: 
    1. تولید روکش بسیار خوب
    2. خیار کاسه گل سبز با پرز و گل تاج زرد
    3. تحقیق دانشجویان پلی تکنینک برای آرد گندم
    4. شخصی با کارتن خانه ساخت!