گلاب خانگی کاشان در شیرینی های اروپا نقش بسزایی ایجاد کرد

اسانس ها و گلاب خانگی کاشان در داروسازی بیشتر برای رایحه درمانی و بهبود خواص حسی داروهای دارویی مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم های سنتی مختلف در سطح جهان از گلاب خانگی کاشانبرای درمان بسیاری از عوارض سلامتی استفاده می کنند.

به عنوان مثال،  اکالیپتوس برای درمان برونشیت و سرفه، گلاب خانگی کاشان مریم گلی و میخک برای مهار رشد باکتری های مختلف،نعناع فلفلی برای درمان هرگونه احتقان تنفسی، و انیسون و نعناع فلفلی به عنوان مواد ضد عفونی کننده شناخته می شوند.

همانطور که در همکاران گزارش شده است، مطالعات تجربی مختلف، خواص درمانی مختلف EOs و اجزای کلیدی آنها را گزارش کردند.اثر آنتی اکسیدانی قوی مختلف به دلیل اثر غیر سمی آنها بر سلامت در بسیاری از مطالعات گزارش شده است.

گلاب

اخیراً، گزارش‌های مختلف استفاده از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی از جمله را به دلیل اثر سمی استفاده از آنتی‌اکسیدان‌های غیرطبیعی بر سلامت انسان، از جمله بوتیل هیدروکسی آنیزول و بوتیل هیدروکسی تولوئن تشویق می‌کنند.

ترکیب آنتی اکسیدانی عالی می تواند یک الکترون را به یک رادیکال آزاد فعال منتقل کند تا آن را غیرفعال کند و در نتیجه آن را پایدارتر و کمتر خطرناک کند.

آنتی اکسیدان ها با شکار هر گونه رادیکال آزاد از اندام های سلولی در برابر زوال اکسیداتیو محافظت می کنند [29]. مطالعات مختلف از چندین آزمایش شیمیایی آزمایشگاهی برای ارزیابی قدرت آنتی اکسیدانی EOs استفاده کرده اند.

دی فنیپیکریل هیدرازیل آزینو بیس اتیل بنزوتیازولین سولفونیک اسید سنجش های رایجی هستند که در آن رادیکال های پایدار  به عنوان مورد استفاده قرار گرفتند.

کاوشگرهایی برای اندازه گیری توانایی مهار رادیکال های آزاد. در سنجش ترکیبات گلاب خانگی کاشان آنتی اکسیدانی اهداکننده الکترون هیدروژن در  یک الکترون به رادیکال اهدا می کنند.

این رنگ بسته به قدرت آنتی اکسیدانی ترکیب، رنگ را از بنفش به بی رنگ تغییر می دهد. درجه تغییر رنگ به عنوان قرائت جذب در طول موج  نانومتر با استفاده از طیف  محاسبه می شود، این مقادیر جذب نشان دهنده فعالیت آنتی اکسیدانی است و مقدار جذب بالا به معنای فعالیت آنتی اکسیدانی بالا است.